FÖR BOENDE

FELANMÄLAN

KONTAKTUPPGIFTER TILL OLIKA LEVERANTÖRER

Vem som ska ta emot din felanmälan beror på vilken typ av fel som uppstått. Vill du göra en felanmälan gällande något i din lägenhet eller övrigt som gäller din förenings fastighet vänder du dig till föreningens tekniska förvaltare, Etcon. Tänk på att att om du själv har orsakat felet i din lägenhet kan du komma att faktureras för utryckningen.

Teknisk förvaltning Etcon

Vid akuta ärenden såsom risk för person- eller fastighetsskada ring:

Helgfria vardagar 08.00-16.00 – 08 749 27 00

Övrig tid: Securitas Jourmontör – 08 657 64 21 (Notera att detta endast gäller ärenden av akuta slag)

Övriga ärenden görs på hemsidan www.etcon.se dygnet runt.

Ekonomisk förvaltning

Vad gäller den ekonomiska förvaltningen dvs avgiftsavisering, leverantörsfakturahantering, redovisning, bokslut och årsredovisning sköts det som förut fortsättningsvis av SBC.

Telefon: 0771 722 722

E-post: kundtjanst@sbc.se

Tvättmaskin eller torktumlare

Telefon 0771-11 22 77

Du måste uppge ett servicenummer som finns angivet på en klisterlapp som är placerad någonstans på maskinen.

Kombimaskin Cylinda 

Telefon: 0771-25 25 00

Eller gör din felanmälan på www.cylinda.se. OBS! Du behöver uppge uppgifter som du hittar i Cylindas garantibevis som finns sparat under fliken ”Min lägenhet”.

Bredband telefoni och TV

Telefon: 90333

Se även www.comhem.se för andra möjligheter till hjälp.

Vitvaror kök/IKEA

Telefon: 0476-649480

E-post: handla.ovrigt.rekl@ikea.com. Märk mejlet med: ”Felanmälan vitvara Ikano Eftermarknad”

Du behöver uppge: lägenhetsnummer, typ av produkt, fel på varan, namn på produkten, artikelnummer (gäller ej spishäll), service/PNC-nummer (gäller ej spishäll), serienummer (gäller ej spishäll), efternamn, förnamn, adress, postnummer, ort, telefon, mail.

Balkonginglasning – LUMON

Kontaktperson: Nadia Berramdane

Telefon: 076 181 81 85

E-post: nadia.berramdane@lumon.se

Webbsida: www.lumon.com/se