FELANMÄLAN

KONTAKTUPPGIFTER TILL OLIKA LEVERANTÖRER

Vem som ska ta emot din felanmälan beror på vilken typ av fel som uppstått. Vill du göra en felanmälan gällande något i din lägenhet eller övrigt som gäller din förenings fastighet vänder du dig till föreningens tekniska förvaltare, Alova. Tänk på att att om du själv har orsakat felet i din lägenhet kan du komma att faktureras för utryckningen.

Teknisk förvaltning Alova

Vid akuta ärenden såsom risk för person- eller fastighetsskada ring:

Helgfria vardagar 08.00-16.00 – 08 749 27 00

Övrig tid: Securitas Jourmontör – 08 657 64 21 (Notera att detta endast gäller ärenden av akuta slag)

Övriga ärenden görs på hemsidan www.alova.se dygnet runt.

Ekonomisk förvaltning

Vad gäller den ekonomiska förvaltningen dvs avgiftsavisering, leverantörsfakturahantering, redovisning, bokslut och årsredovisning sköts det som förut fortsättningsvis av SBC.

Telefon: 0771 722 722
E-post: kundtjanst@sbc.se

Du kan även logga in i SCB:s kundportal för att t ex se över dina avier.
Hemsida: https://hemma.sbc.se/kundportal

Tvättmaskin eller torktumlare / Kombimaskin Cylinda

Hemsida: https://www.abs-hushallsmaskin-service.se

Notera att garantin har gått ut på de varorna som ingick när huset stod färdigt 2017.

Bredband och TV

Föreningen har Tele2s gruppavtal som du kan läsa mer om på denna sida:
Hemsida: https://www.tele2.se/fastighetsagare/gruppavtal

Om du behöver komma i kontakt med dem, ring: 0775 17 17 20

Vitvaror kök/IKEA

Hemsida: https://www.ikea.com/se/sv/customer-service/product-support/kitchen-appliances/

Notera att garantin har gått ut på de varorna som ingick när huset stod färdigt 2017.

Balkonginglasning – LUMON

BRF Moroten i Sjödalen har ett samarbete med Lumon för balkonginglasning, kontakta dem för mer information.

Telefon: 010 150 21 00
Hemsida: www.lumon.com/se